۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۶۱۵۱۹
مدیر حوزه علمیه خوهران استان مازندران مطرح کرد؛

تعداد مدارس پاسخگوی نیازها نیست| کیفی سازی برنامه ها گام نخست در سال جدید

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، شرایط استان از لحاظ جغرافیایی و همچنین فرهنگی را بسیار خاص توصیف کرد و گفت: تعداد مدارس علمیه خواهران فعال در استان پاسخگوی نیاز این منطقه نیست و باید شاهد تقویت و توسعه این مراکز دینی و فرهنگی باشیم.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران استان با اشاره به این که مازندران از دیر باز مهد پرورش عالمان و فرهیختگان دینی بوده است، گفت: وجود مدارس علمیه با سابقه طولانی در شهرهای مختلف استان نشان از پیشینه حوزوی این منطقه دارد.

وی با بیان این که مازندران همواره در معرض هجمه ها و خطرات فرهنگی دشمنان دین قرار داشته است، افزود: اما هوشیاری و بصیرت علما مانع از تحقق توطئه و فتنه فرهنگی دشمن در این منطقه شده است.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص همواره با تهدید های فرهنگی بسیاری مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه شرایط توریستی منطقه بستری برای رشد مفاسد اخلاقی و فرهنگی فراهم کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که از بین بردن ارزش های اخلاقی و اعتقادی مردم یکی از اهداف دیرینه دشمنان در این مناطق بوده است، افزود: اما هوشیاری و بصیرت عالمان دینی سد محکمی در برابر این هجمه های دشمنان بوده است.

وی، حضور سالانه حدود 20 میلیون مسافر با افکار و عقاید مختلف در مازندران را خطری برای فرهنگ و ارزش های دینی حاکم بر استان دانست و خاطرنشان کرد: برای مقابله با خرده فرهنگ های وارداتی به این منطقه نیازمند تشکیل یک قرارگاه فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود به رشد کمی و کیفی فعالیت های مدارس علمیه خواهران در یک دهه اخیر در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 22 مدرسه علمیه خواهران در مناطق مختلف مازندران مشغول فعالیت های علمی و فرهنگی هستند.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که با بیان این که در سال 86 تعداد طلاب در حال تحصیل و فارغ التحصیل مدارس علمیه خواهران مازندران هزار و 480 نفر بود، بیان داشت: طی یک چشم انداز دهه ساله این رقم در حال حاضر به پنج هزار و 876 نقر رسیده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که خوشبختانه در استان ظرفیت های خوبی برای تقویت و توسعه مدارس علمیه وجود دارد، خاطرنشان کرد: تقویت کمی و کیفی مدارس علمیه از جمله مهم ترین برنامه های این مدیریت در سال جدید است.

وی شرایط مازندران از لحاظ جغرافیایی و همچنین فرهنگی را بسیار خاص توصیف کرد و گفت: تعداد مدارس علمیه خواهران فعال در استان پاسخگوی نیاز این منطقه نیست و باید شاهد تقویت و توسعه این مراکز دینی و فرهنگی باشیم.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که وجود مدارس علمیه در هر منطقه ای عامل کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی است، تصریح کرد: تجربه نشان داده هر جا حضور روحانیت و همچنین مراکز دینی و فرهنگی کمرنگ تر بوده، معضلات اجتماعی و فرهنگی در چنین مناطقی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که سیاست کلی ما در مجموعه مدیریت تنها افزایش کمی مدارس علمیه نیست بلکه کیفی سازی فعالیت های حوزوی جزء اولویت های برنامه ای ما قراردارد، تصریح کرد: کیفی سازی فعالیت های مدارس علمیه، اثرگذاری برنامه های دینی در جامعه را بیشتر تقویت خواهد کرد.

حجت الاسلام غفاری حفظ و صیانت از ارزش های دینی و ترویج معنویت و اخلاق در جامعه را از جمله اهداف حوزه های علمیه در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه همواره در صف نخست دفاع از دین و ارزش های الهی در جامعه قرار داشته اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید براین که نباید ارزش ها و آرمان های انقلاب مورد بی توجهی برخی ها قرار گیرد، تصریح کرد: حوزه های علمیه باید با حفظ روحیه انقلابی خود در جهت تحکیم پایه های انقلاب و نظام اسلامی در برابر هجمه های دشمنان حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: حوزویان به عنوان پرچم داران ترویج دین و معنویت در جامعه، وظیفه سنگینی در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید بر عهده دارند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات